El MOOC 'Finances per a no Financers', en els Top 10 dels cursos gratuïts de 2016 -
curs gratuït xavier puig sobre finances

El MOOC ‘Finances per a no Financers’, en els Top 10 dels cursos gratuïts de 2016

Miríada X, la primera plataforma iberoamericana de cursos MOOC, presenta els TOP 10 de l’any 2016.

El MOOC Finances per a no Financers, de la UPF Barcelona School of Management, ha estat el 6è curs que més interès ha generat entre el públic dels més de 500 programes que el 2016 va oferir gratuïtament la plataforma Miríada X.

Miríada X és un projecte de formació en línia que té el seu origen a principis de l’any 2013 pel Banco Santander i Telefònica, a través de la Xarxa Universia i Telefònica Educació Digital i està basat en la plataforma de programari lliure WEMOOC. El passat any 2016, va oferir més de 500 cursos en línia massius i en obert de forma gratuïta d’entorn a unes 100 universitats. El curs de la UPF Barcelona School of Management dirigit pel professor Xavier Puig, Finances per a no Financers, va rebre més de 138.000 visites situant-se en el 6è lloc entre els cursos que més interès han generat a la plataforma.

Finalment, el MOOC es va tancar amb més 18.000 inscrits, tot un rècord de participació. Amb l’èxit obtingut en la primera edició, la UPF Barcelona School of Management ja ha anunciat una segona edició d’aquest MOOC per al pròxim 8 febrer de 2017.

El curs Finances per a no Financers pretén que els participants comprenguin, partint de zero, la informació comptable i financera típica oferta per les entitats públiques o privades. ‘Es tracta de poder interpretar els balanços i els comptes de resultats. No és un curs de comptabilitat, és un curs que ofereix els coneixements suficients per realitzar una lectura crítica dels estats financers d’una entitat ‘, explica Xavier Puig, professor del departament d’Economia i Empresa de la UPF i director de programes de Banca i Finances a la UPF Barcelona School of Management.

Precisament, Europa Press també ha destacat el MOOC Finances per a no Financers com un dels cursos gratuïts imprescindible per a aquest 2017.

Inscripcions obertes al Curs ‘Finances per a no Financers’ (2a edició) >

Xavier Puig

Doctor en Administración y Dirección de Empresas por la Universitat Pompeu Fabra (UPF), licenciado en Ciencias Económicas y Empresariales por la Universitat de Barcelona (UB). Profesor titular en la Universidad Pompeu Fabra en el Departamento de Economía y Empresa. Director de los programas “In-company” de Banca y Finanzas de la UPF-Barcelona School of Management. Ha sido director de la Escuela Universitaria de Ciencias Empresariales de la UPF (1999-2000) y subdirector (1996-1999). Su trayectoria profesional comenzó en Latinoamérica. En Perú, en la Universidad del Pacífico; en Venezuela, en el Departamento Financiero de Ford Motors y en Puerto Rico, como consultor del Gobierno Federal de los EEUU, a través de la EDA, asignado al Gobierno de Puerto Rico. En España trabajó como responsable del Departamento de Finanzas Corporativas en B&T Sociedad de Valores y Bolsa. En EADA como director del Departamento de Programas de Banca. En la actualidad es socio y consejero de Gesiuris Asset Management SGIIC S.A y vicepresidente de CAT Patrimonis SIMCAV S.A, Sociedad de Inversión que cotiza en el MAB. Autor de diversos artículos, libros y capítulos de publicaciones sobre temas genéricos de empresa, y en mayor volumen financieros. Ha sido ponente en conferencias, cursos y seminarios en España, Túnez, México, Uruguay, Rusia, Suecia, Portugal, Bosnia, Cuba, Argelia y Chile, entre otros países. Destacar su presencia en los medios de comunicación como líder de opinión del sector. Redacción de artículos para reputados periódicos y participación en entrevistas para la televisión (La Sexta, TV3, 3/24, BTV, entre otras), dónde ha tratado temáticas sobre la crisis bancaria, mercados financieros y/o productos, así como otros asuntos de actualidad. Creador del video blog de Economía y Finanzas “Patrimonia”.