Final de la campanya de l’IRPF. Us proposo un joc innocent. ¿Som defraudadors (en potència)? -

Avui acaba la campanya de renda.

És la època de l’any en que tots, o gairebé tots, passem comptes amb Hisenda.  Passem comptes perquè en el fons ja hem pagat el que havíem de pagar, i en alguns casos fins i tot pagat més del que ens corresponia (les famoses devolucions que amb tanta alegria rebem).

Tots sabem de les grans corporacions que eludeixen el pagament d’impostos, grans defraudadors que amaguen diners a paradisos fiscals i que eludeixen les seves obligacions fiscals.

I nosaltres? en som de defraudadors? ho seriem si poguéssim?

Aprofito tant nostrat dia com avui per proposar un innocent joc (que no ho és tant) en format d’enquesta anònima.

Defraudaríem si poguéssim?

És una pregunta que plantejo tot sovint als meus estudiants de la universitat, per fer una reflexió sobre el concepte de la defraudació fiscal a nivell íntim, personal. I la opció majoritària no deixa de sorprendre’m, cada any.

Us proposo que per un dia ens mullem donant resposta a una pregunta molt simple, que trobareu en el següent enllaç . Contesteu sincerament, és una enquesta anònima i poc rellevant.

Els resultats que es vagin acumulant a l’enquesta estan oberts i es podran anar consultant. En uns dies en parlem i n’analitzarem els resultats.

Jo, per la meva part, ja imagino quina serà la resposta majoritària i quina en serà la justificació dels que la triïn, però d’això en parlem d’aquí a uns dies.

No em defraudeu !

Article publicat al blog Ara.cat

Potser també li interessa aquest post sobre com planificar l’IRPF de l’exercici del 2015
(En castellà).

Albert Sagués

* Licenciado en Ciencias Económicas y Empresariales. Desde 1990 es profesor asociado del Departamento de Economía y Empresa de la Universidad Pompeu Fabra, así como profesor del Máster en Fiscalidad de la UPF - Barcelona School of Management. Asesor fiscal con más de 25 años de experiencia y economista especializado en aspectos de planificación fiscal y asesoramiento tributario. Experto en la fiscalidad de productos financieros y la planificación patrimonial. También es perito judicial en materia económica. Actualmente, como socio de RSM Tax & Legal, es el responsable de la división tributaria de RSM Spain, que asesora y presta sus servicios a empresas y particulares, tanto a nivel nacional como a nivel internacional. Autor del video blog de Economía y Finanzas “Patrimonia”.